Od NJŘ: velké změny
19. 9. 2009
Od nového jízdního řádu, který přijde již letos v prosinci, přijde řada důležitých změn v provozu vlaků ČD.
- Zejména se zruší večerní Pendolino do Bratislavy zejména z ekonomických důvodů - "Je velmi nákladné a není využíváno tak, jak si my, jakožto ČD, představujeme." Slovenská strela bude i nadále zajišťovat nejrychlejší spojení české a slovenské metropole, ale rozhodně to nebude tak rychlé, jak doteď Pendolinem - a to asi o 20minut. Na linku budou nasazeny soupravy klasického EC.
- Dále bude změna na jižní větvi také do Rakouska: místo dvou párů(2 tam a 2 zpět) do hlavního města Vídeň bude jezdit Pendolino jen jednou.
- Oproti zápornému a "nepěknému osudu" jižní větve si "přilepší" Ostravané a celá tato oblast. Pendolino, díky propojení Nového spojení, Prahy Libně a Prahy Běchovic, opět zrychlí do Ostravy.
- Kdo pravidelně či nepravidelně jezdíváte do České Třebové, tak si od NJŘ budete muset dávat velký pozor na to ,jestli tam dotyčný vlak staví. Od NJŘ nebudou totiž zastavovat vlaky EuroCity* v České Třebové. Naštěstí je to jen dočasné, protože se tam staví obrovský podzemní systém - parkoviště pro autobusy a auta. Na druhou stranu se spojení zrychlí díky Novému spojení, takže například vlakem InterCity zvládnete cestu z Prahy hl.n. do České Třebové oproti 1h 51min jen za 1h 38min.
trasa |
před NJŘ |
po NJŘ |
Praha-Pardubice (104km) |
1h 01min |
57min |
Praha-Olomouc (255km) |
2h 11min |
2h 06min |
Praha-Ostrava (351km) |
2h 59min |
2h 54min |
* až na výjimky (většinou jde o vlaky směr Brno,které nebudou v ČT zastavovat)
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář